30 Квітня, 2025

Президент США Дональд Трамп послабив свої автомобільні мита – підписавши 2 відповідні укази. Згідно з першим, імпортні автомобілі отримали відстрочку від раніше введених мит на алюміній та сталь. Другим указом було змінено 25%-ве мито на імпортні автозапчастини – при цьому воно ще не набуло чинності і має запрацювати 3 травня.

Про це повідомляє Bloomberg. Зазначається:

  • Укази Трамп підписав під тиском з боку автовиробників, постачальників запчастин та дилерів.
  • Вони попереджали, що “надмірні мита можуть призвести до зростання цін на автомобілі, зупинки заводів та втрати робочих місць”.

“Ці кроки являють собою частковий – і у випадку з запчастинами тимчасовий – відступ від найбільш руйнівного сценарію, за якого імпортні автомобілі та запчастини могли б зіткнутися з кількома рівнями високих мит. Адже хоча Трамп і стверджує, що мита необхідні для збільшення внутрішнього виробництва автомобілів і зайнятості, автовиробники попереджають: це може призвести до зворотного ефекту”, – йдеться у повідомленні.

Про що йдеться в указах Трампа

Загалом, пояснили аналітики, перший указ Трампа спрямований на недопущення накладання на автовиробників “множинних мит” – коли для однієї продукції діють кілька тарифів одночасно. Для цього імпортні автомобілі були звільнені від окремих мит на алюміній та сталь.

“Мита не повинні мати кумулятивного ефекту. Оскільки ставка, що виникає в результаті такого накладення, перевищує необхідну для досягнення поставленої політичної мети”, – йдеться у матеріалі.

Другий указ передбачає зміну 25%-го мита на імпортні автозапчастини. Тепер автовиробники, які виробляють та продають готові автомобілі у США, можуть отримати компенсацію у розмірі до 3,75% від вартості таких авто.

“Компенсація буде доступна для автомобілів, вироблених після 3 квітня. Однак вона буде скорочена через рік – до 2,5% вартості цих автомобілів. А потім – у 2026 році – буде повністю скасована. Це зроблено для стимулювання внутрішнього виробництва”, – пояснили аналітики.

Виробництво зупинили, людей звільнили

Водночас самі автовиробники, зазначається, поставилися до дій Трампа насторожено. Як пояснив президент Альянсу автомобільних інновацій, вони досі не знають:

  • Як застосовуватимуться мита на запчастини.
  • Як довго ці заходи діятимуть.
  • Як вестимуться двосторонні переговори між США та їхніми торговими партнерами.

“Це найбільша проблема: невизначеність. У нас дуже багато політики у підвішеному стані”, – сказав він.

У зв’язку з цим, резюмується, автовиробники очікують на роз’яснення від адміністрації Трампа з приводу розрахунку митних витрат на автозапчастини. При цьому, наголошується, прораховуючи різні сценарії розвитку подій і сперечаючись із постачальниками про те, “хто понесе основну частину нових витрат”, деякі автовиробники:

  • призупинили виробництво;
  • звільнили робітників.

Як повідомляв OBOZ.UA, Трамп переконаний, що Китай змириться зі 145%-ми митами і не перекладатиме витрати на американських споживачів. Попри застереження економістів, він запевняє, що ціни в США не зростуть, а мита — це “справедлива відплата”.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *